Wyliczenie potoku pasażerów mają przygotować władze kolei. Analiza potoków pasażerskich miała być gotowa w styczniu jednak, prace nad nią jeszcze się nie zakończyły. Teraz przedstawiciele kolei mówią, że planują zakończenie raportu na przełomie maja i czerwca.
Analiza potoków pasażerskich jest niezbędna, aby przekonać inicjatywę Jaspers, że budowa podziemnego dworca z czterema peronami i ośmioma torami nie jest rozdmuchaną inwestycją. Od opinii urzędników Jaspersa zależy, czy Unia Europejska przyzna dofinansowanie dla Fabrycznego.
Tymczasem Jaspers jesienią 2012 roku sporządził roboczą notatkę sugerującą, że na Dworcu Fabrycznym będzie znacznie mniej pasażerów niż zakładano planując podziemny dworzec Fabryczny z czterema peronami. W takiej sytuacji nie jest uzasadniona ekonomicznie budowa stacji pod ziemią szczególnie, że budowa tunelu pod Łodzią w stronę Łodzi Kaliskiej, jest dopiero planowana na nowe rozdanie unijnych pieniędzy.
Według urzędników Jaspersa na Fabrycznym wystarczą tylko dwa perony i cztery tory.
Zgodnie z projektem, Fabryczny miał obsługiwać 100 tysięcy podróżnych dziennie. Odsunięcie przez rząd projektu kolei dużych prędkości spowodowało, że podróżnych może być mniej. Jeśli nie będzie tunelu, to przez dworzec przetoczy się 8 - 12 tysięcy osób, czyli tyle, ile przed zburzeniem historycznego Fabrycznego.
Czytaj więcej na ten temat: Władze kolei muszą udowodnić, że budowa dużego Dworca Fabrycznego ma sens
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?