Mamy dobrą i złą wiadomość dla wszystkich podróżujących Ryanairem. Zła jest taka, że przewoźnika czeka w tym sezonie kilka strajków. Dobra, że z powodu zakłóconego lotu możemy domagać się odszkodowania. Pasażerowie, których loty zostaną opóźnione o min. trzy godziny mają prawo ubiegać się o odszkodowanie w wysokości do 600 euro na osobę. Jeśli chodzi o anulowanie lotu, rekompensatę otrzymamy wówczas, gdy przewoźnik o swojej decyzji poinformuje w czasie krótszym niż 14 dni przed planowaną datą odlotu.
- Jeśli nasz lot zostanie opóźniony o więcej niż pięć godzin linia lotnicza jest zobowiązana do zwrotu pełnej ceny biletu. Natomiast w przypadku opóźnienia powyżej dwóch godzin na trasie powyżej 1500 km, przewoźnik musi również zapewnić pasażerom oczekującym na lotnisku posiłki i napoje oraz umożliwić dostęp do dwóch połączeń telefonicznych lub e-maili. Przewoźnik ma także obowiązek zapewnić zakwaterowanie oraz transport z i do lotniska - mówi Eugeniusz Lonski z AirHelp (firmą świadczącą usługi prawne pasażerom linii lotniczych, których loty były opóźnione, odwołane lub którym linia lotnicza odmówiła wejścia na pokład).
Pamiętajmy, że rekompensata przysługuje nam w przypadku, gdy korzystamy z linii lotniczych zarejestrowanych w Unii Europejskiej bądź w sytuacji, gdy lot rozpoczyna się lub kończy w jednym z państw unijnych. Takie same prawa obowiązują też na Islandii, w Norwegii i Szwajcarii.
Na złożenie roszczenia mamy zazwyczaj trzy lata. Warto też wiedzieć, że złe warunki pogodowe lub nagłe wypadki medyczne mogą spowodować zwolnienie przewoźnika lotniczego z obowiązku wypłaty odszkodowania.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?