Nowy rozkład jazdy pociągów |
Dworzec Łódź Kaliska został wybudowany w 1902 roku według projektu polskiego architekta Czesława Domaniewskiego. Obiekt znajdował się na trasie Kolei Warszawsko-Kaliskiej. W 1994 stary, zabytkowy budynek wraz z peronami został rozebrany, a w jego miejsce postawiono nowy gmach dworca. Miał to być najnowocześniejszy dworzec w Łodzi.
W ramach dalszej modernizacji, nad aleją Bandurskiego powstały dwa wiadukty. Zachodni prowadzący do peronów 1, 2 i 3 oraz wschodni prowadzący do peronów 4, 5 i 6. Jednak ten ostatni wiadukt wraz z niedokończonymi peronami, od ponad dziesięciu lat niszczeje, tworząc ciemną stronę obiektu przy alei Unii. Króluje tam rdza, kruszejący beton i zarośla.
Czy jest szansa, aby Łódź Kaliska stała się w pełni funkcjonalną stacją? Okazuje się, że to nie jest wcale takie proste. PKP zostało podzielone: tory wraz z peronami należą do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, natomiast wiadukt do PKP Nieruchomości.
- Przywrócenie eksploatacji torów, o których mowa, będzie możliwe po ukończeniu budowy wiaduktu, prowadzonej przez PKP Nieruchomości Oddział w Łodzi - tłumaczy Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK. Z Grzegorzem Nitą, wicedyrektorem PKP S.A Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami w Łodzi nie udało się skontaktować. Jest na wyjeździe służbowym poza biurem.
Czytaj więcej o
PKP:
Kolejny zmodernizowany pociąg wyjechał na tory w Łódzkiem
Szybka kolej aglomeracyjna coraz bliżej, ale nadal bez konkretów
Kliknij w pierwsze zdjęcie, żeby rozpocząć przeglądanie fotogalerii:
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?