Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa trasy W-Z: piesi i rowerzyści [MAPA]

Agnieszka Magnuszewska (opr.wm)
Piesi i rowerzyści w czasie budowy trasy W-Z
Piesi i rowerzyści w czasie budowy trasy W-Z
Po trzech pierwszych dniach modernizacji trasy W-Z widać, że na alejach Piłsudskiego i Mickiewicza korki są coraz mniejsze, a wraz z nimi maleją spóźnienia autobusów. Łodzianie jednak obawiają się, że gdy w listopadzie prace przy trasie W-Z nabiorą rozmachu, wtedy dopiero zaczną się prawdziwe problemy.

Po rozpoczęciu prac przy przebudowie trasy W-Z najwięcej mówiło się o problemach kierowców i pasażerów MPK. Ale w centrum nie brak też pieszych i rowerzystów. W czwartek wiceprezydent Radosław Stępień zapewnił, że podczas drugiego etapu modernizacji trasy W-Z (od 4 listopada) zostanie zachowany przejazd rowerowy na alejach Mickiewicza i Piłsudskiego oraz obecne przejścia dla pieszych.

Dodatkowe zebry powstaną przy Piotrkowskiej i Sienkiewicza, gdzie zlikwidowane zostaną podziemne przejścia. Na pewno ułatwią drogę do przystanków komunikacji zastępczej.

Duże zaniepokojenie przedsiębiorców i handlowców z al. Piłsudskiego budzi park maszyn, który ma być urządzony koło Urzędu Marszałkowskiego. Takie usytuowanie placu dla ciężkiego sprzętu ekip budujących trasę W-Z może znacząco utrudnić funkcjonowanie m.in. pobliskich sklepów, biur podróży czy hotelu i centrum fitness.

Handlowcy o planowanej lokalizacji parku maszyn dowiedzieli się przypadkiem we wrześniu. Nikt z nimi tej propozycji nie konsultował.

Przedsiębiorcy, ze Spółdzielczymi Domami Handlowymi "Central" na czele, zaproponowali zarządowi dróg dwie inne lokalizacje: plac Zwycięstwa i parking przed Wólczańską. Padła też propozycja, by drogowcy wykorzystali wyłączone z ruchu torowisko i jeden pas jezdni.

W czwartek za przedsiębiorcami wstawili się radni z klubu "Łódź 2020", którzy zaapelowali do prezydent Hanny Zdanowskiej o zmianę lokalizacji parkingu dla ciężkiego sprzętu.

Radny Łukasz Magin proponuje stworzenie parku maszyn na parkingu przed Infosysem i podkreśla, że to do prezydent Zdanowskiej, jako gospodarza miasta, powinien należeć decydujący głos o lokalizacji paku maszyn.

Według ZDiT parking przed Urzędem Marszałkowskim jest najlepszym miejscem na park maszyn, bo ciężki sprzęt nie będzie powodował dużych utrudnień w ruchu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto