Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa dworca Fabrycznego nabiera tempa

Marcin Bereszczyński, (opr. dem)
Budowa dworca Łódź Fabryczna nabiera tempa.
Budowa dworca Łódź Fabryczna nabiera tempa. Łukasz Kasprzak
Na budowie dworca Fabryczna kończona jest budowa ścian szczelinowych. Od połowy maja rozpocznie się wylewanie stropu na dnie wykopu podziemnego dworca. Następnie będzie spod niego wybierana ziemia do głębokości, na której znajdą się perony.

Katarzyna Rumowska, rzeczniczka konsorcjum Torpol, Astaldi, PBDiM, Intercor, czyli wykonawcy budowy dworca Fabrycznego opowiada, że potrzeba 10 tys. ton stali, która zostanie wykorzystana do budowy 40 tys. mkw. ścian szczelinowych i 250 baret. Barety to betonowe słupy z koszami ze stali zbrojeniowej. Sięgają 50 metrów pod ziemię.

Cezary Grabarczyk: KPD na trasie Łódź - Warszawa do 2020 roku [ZDJĘCIA]

Ściany szczelinowe są budowane od grudnia i wszystko wskazuje na to, że wkrótce prace te zostaną zakończone. Po wylaniu stropu koparki wydobędą spod niego ziemię do głębokości 16,5 metra. Tam znajdą się cztery perony podziemnego dworca Łódź Fabryczna.

Nowe Centrum Łodzi. Przebudowa ulic [MAPY]

Wykonawca budowy oraz inwestorzy zapewniają, że budowa Fabrycznego ma zakończyć się 28 lutego 2015 roku. Inwestycja ma kosztować 1,76 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto