Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ankieta MPK Łódź: Pasażerowie o pasażerach

Darek Matyjaszczyk
Ankieta MPK Łódź: Pasażerowie o pasażerach
Ankieta MPK Łódź: Pasażerowie o pasażerach materiały prasowe
Ankieta MPK Łódź "Pasażerowie o pasażerach" trwa do końca sierpnia.Przewoźnik chce wiedzieć jakie zachowania współpasażerów w komunikacji miejskiej przeszkadzają łodzianom.

Ankiety "Pasażerowie o pasażerach" łodzianie wypełniają od początku wakacji. Swoje uwagi wyraziło już kilka tysięcy mieszkańców Łodzi.

MPK pyta zarówno o to, jakie są silne i słabe strony komunikacji miejskiej, co powoduje, że wybieramy podróż MPK ale również jakie zachowania pasażerów przeszkadzają podczas podróżowania komunikacją miejską.

Pomocą służy lista 20. najczęściej zgłaszanych przez pasażerów uciążliwych zachowań. Wśród nich są np. nieustępowanie miejsca, głośne rozmowy telefoniczne, akty wandalizmu, przepychanie się, spożywanie jedzenia czy brak kultury podczas wsiadania i wysiadania… – wylicza Sebastian Grochala, rzecznik MPK-Łódź.

Pasażerowie o pasażerach - ankieta MPK Łódź

Ankietę MPK można wypełnić przez internet: Pasażerowie o pasażerach oraz w wielu punktach stacjonarnych w wersji papierowej. Ankiety znaleźć można w Punktach Sprzedaży Biletów MPK-Łódź na ul. Tramwajowej, pl. Niepodległości, pl. Wolności 9, pl. Barlickiego 8 oraz w Muzeum Komunikacji Miejskiej przy
ul. Wierzbowej 51.

W przeprowadzaniu ankiety pomaga również Klubu Miłośników Starych Tramwajów. Ankiety wypełniają pasażerowie korzystający z Turystycznej Linii Tramwajowej oraz odwiedzający Zajezdnię Muzealną Brus.

Mateusz Klucha, jeden z konduktorów Turystycznej Linii Tramwajowej mówi, że najczęściej wymienionymi wadami była niepunktualność lub niedostosowanie częstotliwości kursujących pojazdów. Na plus zaś oceniono nowoczesny tabor autobusowy. Znaczny odsetek ankietowanych podróżuje komunikacją miejską wskazując na niskie ceny biletów. Dużo osób skarżyło się na brak higieny współpasażerów, akty wandalizmu i picie alkoholu.

Z dotychczasowych odpowiedzi wynika, że starszym pasażerom MPK Łódź przeszkadza: głośne słuchanie muzyki, głośne rozmowy, wulgaryzmy, brak higieny współpasażerów  oraz nieustępowanie miejsca osobom starszym.

Sebastian Grochala zaprasza wszystkich, którzy mieliby pomysły dotyczące działań zwracających uwagę na różne, negatywne zachowania pasażerów, do współpracy. Kontakt pod adresem [email protected]. MPK Łódź chce, aby wokół tych zagadnień zrobiło się głośno głównie po to, aby zachęcić do zmian zachowania tych pasażerów, którzy często nie mają nawet świadomości, że ich zachowanie może komuś utrudniać podróż.

Na podstawie wyników ankiety, od września 2015 roku przynajmniej do czerwca 2016 roku MPK-Łódź przystąpi do opracowywania kampanii społecznych do realizacji których zaprosi partnerów społecznych – instytucje publiczne oraz organizacje pozarządowe ale również indywidualne osoby zainteresowane działaniem na rzecz poprawy zachowania pasażerów komunikacji miejskiej.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto