Ankiety "Pasażerowie o pasażerach" łodzianie wypełniają od początku wakacji. Swoje uwagi wyraziło już kilka tysięcy mieszkańców Łodzi.
MPK pyta zarówno o to, jakie są silne i słabe strony komunikacji miejskiej, co powoduje, że wybieramy podróż MPK ale również jakie zachowania pasażerów przeszkadzają podczas podróżowania komunikacją miejską.
Pomocą służy lista 20. najczęściej zgłaszanych przez pasażerów uciążliwych zachowań. Wśród nich są np. nieustępowanie miejsca, głośne rozmowy telefoniczne, akty wandalizmu, przepychanie się, spożywanie jedzenia czy brak kultury podczas wsiadania i wysiadania… – wylicza Sebastian Grochala, rzecznik MPK-Łódź.
Pasażerowie o pasażerach - ankieta MPK Łódź
Ankietę MPK można wypełnić przez internet: Pasażerowie o pasażerach oraz w wielu punktach stacjonarnych w wersji papierowej. Ankiety znaleźć można w Punktach Sprzedaży Biletów MPK-Łódź na ul. Tramwajowej, pl. Niepodległości, pl. Wolności 9, pl. Barlickiego 8 oraz w Muzeum Komunikacji Miejskiej przy
ul. Wierzbowej 51.
W przeprowadzaniu ankiety pomaga również Klubu Miłośników Starych Tramwajów. Ankiety wypełniają pasażerowie korzystający z Turystycznej Linii Tramwajowej oraz odwiedzający Zajezdnię Muzealną Brus.
Mateusz Klucha, jeden z konduktorów Turystycznej Linii Tramwajowej mówi, że najczęściej wymienionymi wadami była niepunktualność lub niedostosowanie częstotliwości kursujących pojazdów. Na plus zaś oceniono nowoczesny tabor autobusowy. Znaczny odsetek ankietowanych podróżuje komunikacją miejską wskazując na niskie ceny biletów. Dużo osób skarżyło się na brak higieny współpasażerów, akty wandalizmu i picie alkoholu.
Z dotychczasowych odpowiedzi wynika, że starszym pasażerom MPK Łódź przeszkadza: głośne słuchanie muzyki, głośne rozmowy, wulgaryzmy, brak higieny współpasażerów oraz nieustępowanie miejsca osobom starszym.
Sebastian Grochala zaprasza wszystkich, którzy mieliby pomysły dotyczące działań zwracających uwagę na różne, negatywne zachowania pasażerów, do współpracy. Kontakt pod adresem [email protected]. MPK Łódź chce, aby wokół tych zagadnień zrobiło się głośno głównie po to, aby zachęcić do zmian zachowania tych pasażerów, którzy często nie mają nawet świadomości, że ich zachowanie może komuś utrudniać podróż.
Na podstawie wyników ankiety, od września 2015 roku przynajmniej do czerwca 2016 roku MPK-Łódź przystąpi do opracowywania kampanii społecznych do realizacji których zaprosi partnerów społecznych – instytucje publiczne oraz organizacje pozarządowe ale również indywidualne osoby zainteresowane działaniem na rzecz poprawy zachowania pasażerów komunikacji miejskiej.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?