Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rada Miejska przyjęła strategię marki Łódź

Monika Pawlak
Rada Miejska przyjęła w środę strategię marki Łódź autorstwa krakowskiej firmy Demo.

Za głosowali radni PO i PiS, przeciw był SLD. A merytoryczną dyskusję nad projektem krakowian poprzedziła debata o tym, czy... firma Demo powinna raz jeszcze zaprezentować radnym swój projekt.

Wniosek o ponowną prezentację strategii złożył radny Marek Michalik (PiS). Witold Rosset (PO) natychmiast przypomniał, że strategia była prezentowana kilka razy i nie ma sensu powtarzać tego kolejny raz. Michalik upierał się przy swoim, więc Bartosz Domaszewicz (PO) poprosił, by przypomnieć, ilu radnych było zainteresowanych prezentacją strategii, która firma Demo zorganizowała specjalnie dla nich.

- Trzynastu radnych wzięło udział w tym spotkaniu - przypomniał Bartłomiej Wojdak, p.o. dyrektor biura promocji.

Jeszcze Anna Adamska-Makowska (SLD) zaapelowała o nieprezentowanie dokumentu, który dostali wszyscy radni, a Grzegorz Matuszak, wiceprzewodniczący rady, zdecydował, że zgadza się na prezentację, ale ma trwać nie dłużej niż 10 minut.

Pytania zadawali głównie radni PiS. Bożenna Jędrzejczak chciała poznać plan wdrażania strategii.

- Plan jest rozpisany w dokumentach, które radni dostali. Strony od 7 do 20, mam odczytać? - zapytał Jacek Sadowski, prezes firmy Demo. - To co państwo dziś zdecydujecie, to dopiero wstęp. Sposoby wdrażania startegii mogą podlegać dyskusjom i modyfikacjom.

Marek Michalik chciał wiedzieć, dla jakich marek pracowała firma Demo i co rozumie pod pojęciem "przemysły kreatywne".

- Pracowaliśmy dla Orlenu, robiliśmy strategie dla Gdańska i Radomia - wyjaśnił Sadowski. - Pojęcie "przemysły kreatywne" jest pojemne, mieści się tam wszystko, co jest inne, zaskakujące. Ulica Piotrkowska także.

Piotr Adamczyk dopytywał o... koszty wdrażania strategii w innych miastach. Usłyszał, że kosztów ekstra nie ma, bo dzięki strategii miasto zaoszczędzi na organizacji imprez, które się w nią nie wpisują.

Radny Jarosław Berger (SLD) pytał, dlaczego w strategii nie ma słowa o sporcie? Podał przykłady Manchesteru czy Dortmundu, które natychmiast kojarzone są ze sportem.

- Sport mieści się w tej strategii, jest jej nieodłącznym elementem - mówi Sadowski.

W 2011 roku wdrażanie strategii nie będzie wymagało dodatkowych funduszy. Biuro promocji w ramach swojego budżetu przeprowadzi kampanię informacyjną, outdoorową w innych miastach. Zamiast nowego logo miasto wykorzysta istniejące - Łódź Europejska Stolica Kultury 2016.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto