Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Łodzi dziury się naprawia, a nie łata

Agnieszka Magnuszewska
Jakub Pokora
Koniec z nierównymi plackami, będą tylko kwadraty i prostokąty. Takie kształty mają mieć łaty w dziurawych miejscach.

W poniedziałek Zarząd Dróg i Transportu zaprezentował nowy system naprawiania wyrw na ul. Traugutta. Robót podjęły się cztery firmy, które wygrały przetarg. Przetarg, który już wywołał kontrowersje. Radni PiS chcą zwołać sesję nadzwyczajną w sprawie niejasności z nim związanych.

PiS żąda dodatkowych informacji o przetargu, po tym jak Łukasz Magin, wiceprezydent Łodzi nadzorujący spółki miejskie, wyraził co do niego swoje wątpliwości.

- Warto sprawdzić, czy Zakład Drogownictwa i Inżynierii, który startował w przetargu o roboty na Bałutach, nie został wyparty przez konkurentów. Mogło dojść do zmowy cenowej pozostałych firm startujących w przetargu. Trzeba zbadać, czy nie wystawiły one na Bałutach firmy, która zaproponowała bardzo niską cenę, by pokonać ZDiI, a potem miała być zatrudniona jako pod-wykonawca robót w innych dzielnicach - dywaguje Magin.

Przetarg na łatanie dziur na Bałutach wygrał Zakład Drogowo-Remontowy Wiśniewscy, który za prace dostanie 1 ,8 mln zł. To około 200 tys. zł mniej niż pozostałe trzy firmy, które wygrały przetarg.

- Podczas sesji chcemy wyjaśnić wątpliwości dotyczące przetargu. Jest ich sporo - zaznacza Krzysztof Piątkowski, radny PiS.

Na nadzwyczajną sesję radni PiS muszą poczekać przynajmniej tydzień. Natomiast we wtorek Zarząd Dróg i Transportu oraz wiceprezydent Dariusz Joński skierują w tej sprawie pismo do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Niech sprawdzi nie tylko tegoroczny przetarg, ale również trzy poprzednie, w których wygrywał ZDiI - mówi Joński.

Zanim sprawę rozstrzygnie UOKiK, dziury będą łatane w nowy sposób.

- Wytyczne są takie, że asfalt powinien być wycięty w figurę równoboczną przypominającą kwadrat lub prostokąt. Przed położeniem nowej masy jezdnia ma być sfrezowana i oczyszczona - wylicza Sylwester Bruzi, kierownik wydziału utrzymania dróg w ZDiT.

Taki sposób jest droższy o 20-30 proc. od tego, w jaki w tym roku łatał jezdnie ZDiI, ale za to ma być trwalszy. Łaty mają wytrzymać przynajmniej pięć miesięcy. Od soboty wyrwy likwidowane są w Śródmieściu. We wtorek wytyczone zostaną ulice na kolejnych dzielnicach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto