Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trasa W-Z: Nie dla tramwajów na osiedlu Chrobrego. Trwają konsultacje z mieszkańcami

Agnieszka Jasińska
Prezes spółdzielni: Ul. Wujaka jest za wąska na inwestycję. Tramwaj jechałby zbyt blisko bloków
Prezes spółdzielni: Ul. Wujaka jest za wąska na inwestycję. Tramwaj jechałby zbyt blisko bloków archiwum/Dziennik Łódzki
Do poniedziałku mieszkańcy osiedla Chrobrego wypełniają ankiety dotyczące przebiegu trasy W-Z w Łodzi. Według wariantu trzeciego tramwaj jechałby przez osiedle. Mieszkańcy i spółdzielnia są przeciwni tym planom. Ulica Wujaka jest wąska i tramwaj jechałby zbyt blisko bloków, przez to w mieszkaniach byłoby za głośno.

Jan Królak, prezes spółdzielni mieszkaniowej im. B. Chrobrego w Łodzi mówi, że. wypełnione ankiety można przynieść do spółdzielni. W poniedziałek zostaną przekazane Zarządowi Dróg i Transportu. Można je też wysłać mejlem.

Królak dodaje, że spółdzielnia jest właścicielem działki pomiędzy Zespołem Szkół Ogólnokształcących nr 1 a ul. Lermontowa, na wysokości Szkoły Podstawowej nr 33 i nie zgodzi się na przeznaczenie jej pod linię tramwajową.

Tramwaj przez osiedle to wariant nr III przebiegu tramwajowej trasy W-Z w Łodzi. Według tego wariantu tramwaje miałyby skręcać z ronda Inwalidów w Puszkina, a następnie w ul. Wujaka. Po przecięciu całego osiedla wyjeżdżałyby z ul. Wujaka na ul. Augustów i skręcały w lewo w ul. Przybyszewskiego.

Pomysł tramwaju przez osiedle popiera Tomasz Bużałek z Łódzkiej Inicjatywy na rzecz Przyjaznego Transportu. Uważa, że pomysł jest niezły i dość innowacyjny jak na Łódź. Na zachodzie Europy tramwaje prowadzi się właśnie blisko osiedla.

Bużałek, który nie jest mieszkańcem osiedla nie dziwi się mieszkańcom, że boją się nowego rozwiązania. Rozumie ich obawy dotyczące hałasu. Jednak na osiedlu powstałoby nowoczesne torowisko i prawdopodobnie jeździłyby po nim nowoczesne tramwaje. A jeśli chodzi o zieleń, to trawnik bez szyn zastąpiłby trawnik z szynami.

Pomysł popiera też Fundacja Fenomen, która zajmuje się m.in. zrównoważonym transportem. Przedstawiciele fundacji twierdzą, że największy hałas powoduje torowisko, nie tramwaje. A na osiedlu powstałoby nowoczesne torowisko.

A jak wyglądają inne warianty przebiegu trasy W-Z?


Więcej szczegółów w serwisie Dziennika Łódzkiego

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto