Przypomnijmy, że przebudowa Fabrycznego zakładała m.in. budowę torów dla szybkiej kolei 16 metrów pod ziemią. Drugim etapem miał być tunel pod miastem, który połączyłby Fabryczny z Łodzią Kaliską. Pierwsze pociągi KDP miały pędzić z prędkością 350 km/h w 2020 roku. Kursować powinny między Warszawą, Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem.
W środę minister transportu poinformował, że prace nad szybkimi kolejami zostały wstrzymane do 2030 roku. W tej sytuacji spadają szanse na dofinansowanie unijne przebudowy Fabrycznego i budowy tuneli pod miastem.
Decyzja o wycofaniu się rządu z KDP zbiegła się w czasie z konsultacjami społecznymi dotyczącymi przebiegu tuneli pod Łodzią i pracami projektowymi podziemnego dworca.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?