Scania model omnicity ma 12 metrów długości, przewozi 90 pasażerów, 28 spośród nich może korzystać z miejsc siedzących. Jest niskopodłogowa, wyposażona w klimatyzację i monitoring (to, co dzieje się w autobusie i przed nim, rejestrują 4 kamery). W środku działają elektroniczne tablice informacyjne, a wewnątrz i na zewnątrz także informacja głosowa. Średnia cena takiego pojazdu wynosi 1 mln zł.
- Elementy nadwozia wykonane z aluminium nie korodują. Ponadto są skręcane na śruby, a nie spawane, dzięki czemu części łatwo wymieniać - mówił Maciej Sylwanowicz, kierownik sprzedaży autobusów miejskich w firmie Scania Polska na środowej prezentacji pojazdu.
Miejskie scanie produkowane w Słupsku jeżdżą m.in. w Krakowie, Warszawie, Olsztynie, Koszalinie, Opolu. Są znane także w Europie, najwięcej kursuje w Sztokholmie, Kopenhadze, miastach Wielkiej Brytanii i Niemiec.
Spośród 369 autobusów MPK marek Volvo, Solaris, Jelcz i Mercedes 321 stanowią niskopodłogowe, krótkie są eksploatowane średnio przez 13 lat, a przegubowce - 11 lat. Aby odnowić swój tabor, MPK powinno co roku kupować 30 pojazdów. We wrześniu przyjedzie 45 już kupionych krótkich solarisów, których w sumie będzie ponad setka.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?