10 rzeczy, które warto wiedzieć o rekrutacji w social mediach. Czy potrafisz wykorzystać potencjał internetu?
Direct search
Direct search to metoda pozwalająca na wyszukiwanie osób o konkretnych umiejętnościach i doświadczeniach. Przydaje się zwłaszcza podczas rekrutacji specjalistów i na stanowiska menedżerskie, jest szczególnie popularna w branży IT. Stosują ją łowcy talentów, którzy przeglądają w sieci profile pracowników, aby wyłonić osoby o odpowiednich predyspozycjach zawodowych, a następnie - złożyć im ofertę pracy.
Direct search znakomicie sprawdza się na LinkedIn - w serwisie łączącym pracodawców i specjalistów. Dzięki tej metodzie rekruterzy mogą znacznie skrócić czas rekrutacji. Aż 70 proc. pasywnych kandydatów do pracy, a więc pracowników, którzy mają profil na LinkedIn, ale nie korzystają aktywnie z serwisu, jest otwartych na nowe propozycje pracy w serwisie.